Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

donderdag 9 mei 2013

Bericht van Clem

Hallo luitjes, het is weer tijd om wat van me te laten horen. U kent me toch nog wel? Ikke, die jarenlang de leiding heeft gehad over de katten bij de scheepshelling. Ben nu enige tijd met pensioen en ik heb het me toch druk, pffff.
Ik dacht dat nu ik gepensioneerd ben dat ik wat tijd kreeg voor mijn hobby's, maar ik heb het me toch druk met eten en slapen, heb bijna nergens anders meer tijd voor. Zeker in de winter met z'n korte dagen was het nog aanpoten (nu heb ik er gelukkig 4). Voordat ik wakker was moest ik al eten en was er nauwelijks tijd voor een tukkie op de schouder van mijn personeel voordat het alweer tijd was om te gaan slapen.
Gelukkig wordt het weer nu weer heerlijk en heb ik wat meer tijd voor mijn nieuwe hobby. Ik ben part-time in de bewaking gegaan. Er is hier een landgoed dat beschermd moet worden en dat heb ik op me genomen. Heb een prachtig rood pak gekregen. Dat geeft me de nodige aanzien en ben ik herkenbaar als bewaker. Vroeger moest ik dat aanzien gewoon afdwingen. Maar als ik hier en daar een paar tikken had uitgedeeld wisten ze het wel hoor wie de baas is. Maauww En na die verantwoording voor een hele groep katten en grondgebied is dit een makkie.
Toch geeft mijn rumoerige verleden nog wel een klein probleem. Ik moet minimaal 1 oog open houden en ja ik heb er maar 1. Dat is dus knap vermoeiend, niet eens de tijd voor een klein slaapje. Officieel dan, want toen ik de boel op scheepshelling in de gaten hield vond ik ook altijd wel een plekkie om een klein uiltje te knappen.
Hier foto's van mij in aktie!



Mooi he dat pakkie!

Kortom luitjes, maak je om mij geen zorgen. Het gaat goed, er wordt goed voor me gezorgd en ik vermaak me wel met dit bewakingsklusje. Tenminste zolang het een beetje knap weer is dan.
Groeten Clem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten