Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

dinsdag 14 oktober 2014

Hoe het nu met Dokkie gaat ...

Nog steeds krijgen we veel reacties en de vraag hoe het nu met Dokkie gaat; de zwerfkat die op gruwelijke wijze was aangevallen door een hond en dat ternauwernood heeft overleefd. We zijn blij te kunnen melden dat het goed gaat met de zwart / witte kater.

Hij krijgt Viyo, Recovery-natvoer, AD-voer, alles waar wat extra's inzit om goed te herstellen. Hij wordt ook steeds liever. Ik moet de grote wond in zijn hals om de twee uur schoonmaken, en zalven; hij laat het allemaal toe. En da's best pittig want zijn hele lijfje doet zichtbaar zeer. Ik kan hem bijna nergens oppakken of vasthouden, want naast de vele wonden heeft hij ook diverse kneuzingen. Toch mag ik vrijwel alles doen. Alsof hij begrijpt dat ik hem help...maar mijn hart huilt als ik hem onbedoeld op een verkeerde plek aanraak en ik hem in elkaar zie krimpen van de pijn. 


Hij heeft nog een lange weg te gaan met intensieve verzorging. Hij krijgt nog steeds antibiotica en pijnstilling. Maar het lijkt er op dat hij er met rust, liefde en goede zorg uiteindelijk helemaal bovenop zal komen...
Dokkie heeft nog een lange (en pijnlijke) weg te gaan voor hij helemaal genezen is, maar de vooruitzichten zijn positief!

 

4 opmerkingen: