Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

donderdag 13 augustus 2015

Zomaar een persoonlijke noot ...

14-08-2015  03.17 uur

Ik hou van schrijven en heb dit in het verleden vaker als beroep gedaan. Ik heb bij een kabelkrant als redacteur gewerkt, en op een tekstburo, maar eigenlijk begon het al veel eerder. Zo was ik in mijn puberteit een opstandige punker met politieke aspiraties. Die kon ik schrijvend kwijt in het krakersblad 'De Prikkel.' En zelfs al daarvoor schreef ik graag in dagboeken, en heb ik talloze gedichten geschreven. 


Vannacht las ik ineens een heel eenvoudig gedicht van een onbekende schrijver. Heel simpel, maar ook heel herkenbaar. Ik wilde het jullie laten lezen. Zomaar even iets anders dan katten.... Zomaar een persoonlijk 'verhaal';

SCHRIJVEN

Ik kan een boek gaan lezen,
dat doe ik met plezier.
Maar vanavond pak ik een pen,
en schrijf ik op papier:

Over alles wat ik doe,
wat ik meemaak, wat ik weet.
Gewoon over mijn leven,
mijn geluk, maar ook mijn leed.

Ik schrijf en ben niet bang,
voor de mening van een ander.
Ook al zijn mijn teksten soms te lang,
er is niets dat ik verander.

Ik schrijf dat wat ik voel,
in mijn eigen simpele taal.
Want al die vele, vele woorden
vormen samen míjn verhaal.... 

Een foto uit mijn persoonlijk archief. Op kantoor als secretaresse, assistente en tekstschrijfster (links). Leuke baan, die uiteindelijk toch niet meer te combineren viel met de zorg voor onze katten in de opvang... De keuze voor de hulpbehoevende katten was snel gemaakt!
 

1 opmerking:

  1. Ben je een zakenman of -vrouw? Ben je in een financiële puinhoop of heb je geld nodig om een eigen bedrijf te starten? Moeten leningen hun schulden betalen of uw rekeningen afbetalen of een leuk bedrijf beginnen? Heeft u een lage kredietscore en zult u het moeilijk vinden om een kapitaallening te krijgen van lokale banken / andere financiële instellingen? U hebt om welke reden dan ook een lening of financiering nodig, zoals: E-mail: sabinhelps@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen