Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

vrijdag 13 januari 2017

Geen woorden ....

Geen woorden... maar daden. Zo zou ik kunnen beginnen, want deze tekst slaat beslist op onze donateurs!
Ik kan ook zeggen: geen woorden voor.... want ook dat klopt. Ik ben perplex. Ik val stil en voel me nederig. Totaal overdonderd door de enorme steun die wij hebben gekregen van onze achterban, de donateurs. Van jullie dus!

Ik kan maar één ding benadrukken: wij hebben de beste, trouwste en liefste donateurs van de wereld!

De Kerstactie is afgelopen, en is een enorm succes geweest. Er komen op het laatste moment nog wat giften binnen, (die de sponsors gewoon nog meerekenen hoor!) maar we kunnen alvast een eindstand noteren.

Lieve, lieve mensen... jullie hebben met zijn allen een record bedrag aan kleine en grote giften gedoneerd aan de zwervertjes.  

In totaal, met de 50% erbij dus, is er een bedrag van 9010 euro op onze rekening bijgeschreven!!!


Dit is ruimschoots voldoende om de openstaande schuld aan de dierenarts te vereffenen en dat is inmiddels dus gebeurd. En ik kan zeggen dat het een stuk prettiger voelde toen ik gister weer naar de dierenarts reed, wetende dat er geen schuld meer open staat! 

Maar ook allerlei andere kleine noodzakelijke dingen konden aangeschaft worden. Zoals filters en zakken voor onze stofzuigers. Die hebben ook onderhoud nodig en zijn nu weer als nieuw. Allerlei kantoorbenodigdheden als cartridges, enveloppen en papier moesten hoognodig aangevuld worden. En dankzij Kennemer print service hebben we ook weer, redelijk goedkoop, een stapel nieuwe info-folders liggen. Is de ambulance weer gekeurd en de verzekering voor 2017 kan ook gewoon worden betaald. 

We hebben een heel lijstje van kleine en grotere zaken die gedaan moe(s)ten worden en waar we slapeloze nachten van hebben gehad. Niet meer dus! Wat een rust geeft dat. Maar vooral de wetenschap dat we met een zieke zwerver weer zonder problemen naar de dierenarts kunnen: de opluchting hierover valt niet uit te leggen. Geen woorden voor.... 

Dankzij jullie beginnen we weer met een schone lei. Geen grote zorgen over geldzaken en medische zorg die nu weer bereikbaar is. We willen jullie bedanken maar ik weet niet hoe. Geregeld heb ik de afgelopen weken met tranen in mijn ogen naar ons banksaldo gekeken. Iedere gift was zo welkom. Maar ook zó gemeend; vaak met lieve en opbeurende teksten erbij. Kinderen die op een rommelmarkt in Wijk aan Zee spulletjes hebben verkocht en de opbrengst aan de zwervertjes doneerden, iemand die 3 euro geeft met de woorden "liever een blikje voer voor de katten dan een kerstbrood voor mezelf", en heel veel blijken van waardering voor ons werk en succes-wensen. Het heeft ons door een hele nare periode gesleept. Dus "Bedankt" dekt de lading bij lange niet. Maar ik heb geen woorden meer....


Ook weer veel leuke, grappige en lieve kerstkaarten ontvangen. Iedere keer weer goed voor een glimlach...

4 opmerkingen:

  1. Yes! Hier doe ik het voor! En top dat er toch vele met mij mee doen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Bianca
    Ik krijg spontaan een glimlach op mijn gezicht van je enthousiaste reactie. Het is dan ook helemaal geweldig wat hier gebeurde, en wat we niet hadden verwacht. Niet in deze mate in ieder geval! Dank en liefs, marya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is jullie van harte gegund we zijn echt superblij dat de geldzorgen achterwegen zijn en jullie je weer kunnen richten op de toekomst liefs Atie & Wessel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi guys, dank jullie wel! Ook voor de giga zak voer; hij is met smaak opgegaan! En de foto van ons Meisje staat nog steeds bij de andere overleden kinders. Fijn om af en toe naar te kijken, in loving memory... Marya

    BeantwoordenVerwijderen