Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

zaterdag 15 maart 2014

Reactie op artikel NL-Doet vrijwilligersdag

Vrienden, jullie hebben misschien het krantenartikel in de IJmuider Courant van 14 maart gelezen.
De journaliste, Anneke Wijsman was het opgevallen dat wij ons hebben teruggetrokken uit de lijst organisaties die meedoen met de vrijwilligersdag van NL-Doet. Deze vrijwilligers komen meestal uit het bedrijfsleven waar ze speciaal op deze dag met elkaar 'maatschappelijk bewust' bezig willen zijn. Een geweldig initiatief waaraan we de laatste jaren met plezier hebben meegedaan.

En natuurlijk zouden we dolblij zijn met een groep vrijwilligers die ons een dag komt helpen. We hebben immers een enorme klus aan het bouwen van het nieuwe binnen- en buitenverblijf en aan het opknappen van de oude opvang die straks als grote quarantaine moet gaan dienen. Maaarrr: Om zo'n groep mensen een leuke zinvolle dag te bezorgen hebben we ook materiaal nodig. En daar gaat het mis. Iedereen die weleens klust in en om het huis weet dat materialen schreeuwend duur zijn en we hebben nogal wat nodig; waterleiding, elektra, verfmaterialen, hout etc. En straks zijn er ook nog extra spullen nodig om de boel leuk en katvriendelijk in te richten. Zaken als een extra stofzuiger, verlichting, buitenzitje... Maar zo ver zijn we nog lang niet!

Zoals jullie allemaal weten hebben wij een zeer krap budget. Elke euro die we uitgeven wordt vele malen omgekeerd. Het Oranjefonds die de NL-Doet vrijwilligersdag organiseert, stelt een fors bedrag beschikbaar; iedere organisatie kan in aanmerking komen voor 400 euro die op deze dag besteed mag worden aan materialen en een lunch voor de ploeg vrijwilligers.  Helaas waren wij te laat en was de pot al leeg.

Volgend jaar weer beter!
Hieronder het artikel uit de IJmuider Courant van 14-3-2013

Foto: Gwendolyn Luijk / IJmuider courant

Door Anneke Wijsman 14 maart 2014 15:03 , Laatste update : 14 maart 2014 15:03
Geen hulp voor zwerfkatten op Nationale Vrijwilligersdag
VELSEN-NOORD - De Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden heeft zich van de lijst van NLDoet af laten halen. De stichting, die in Velsen-Noord zetelt, had zich aangemeld als klusadres voor de Nationale Vrijwilligersdag, maar blijkt geen geld te hebben om materialen aan te schaffen om extra vrijwilligers aan het werk te zetten.
De stichting Zwerfkatten stond een tijdje op de website van NLDoet. Uit de omschrijving bleek dat zes vrijwilligers nodig waren om het nieuwe verblijf voor de dieren te schilderen. Zes is ook het minimum om je klus aan te melden oor de Nationale Vrijwilligersdag.
Volgens Marya Dekker trok haar kattenstichting zich terug omdat ze niet meer in aanmerking kwam voor de vierhonderd euro die het organiserende Oranjefonds aan deelnemende initiatieven uitkeert. ,,We waren te laat, het geld was op.''

De vierhonderd euro die het Oranjefonds aan de organisaties uitkeert, zijn bedoeld om materiaal aan te schaffen en de vrijwilligers van een consumptie te voorzien. Zonder deze extra bijdrage kan de kattenstichting niet een ploeg vrijwilligers een dag lang aan het werk zetten, dan moet er geld bij. ,,We gaan nu zelf met onze eigen mensen verder met het werk'', zegt Dekker. Het Oranjefonds meldde vooraf dat er geen grens aan het aantal aanmeldingen voor NLdoet is, maar wel voor de financiële voordeeltjes.

1 opmerking:

  1. Ik wil Lord Bubuza erkennen omdat hij me heeft geholpen mijn relatie te herstellen, hij heeft mijn vreemdgaande vriend laten stoppen met vals spelen met zijn spreuk. Mijn vriend bedroog en was respectloos, onze relatie was stressvol en we gingen 3 keer uit elkaar voordat ik via WhatsApp contact opnam met heer Bubuza voor hulp:: +1 505 569 0396. Ik vertelde hem mijn relatieproblemen en hij beloofde me te helpen met zijn betovering en vertelde me wat ik moest doen. Het was heel verrassend en schokkend, want 15 uur nadat ik had gedaan wat heer Bubuza had opgedragen, kwam mijn vriend terug en smeekte me op zijn knieën om hem te vergeven en hem terug te accepteren. Mijn vriend bedriegt me niet meer en respecteert me niet meer. Ik leg deze getuigenis af omdat ik mezelf een gelofte heb gedaan dat als heer Bubuza me helpt, ik over hem zal getuigen voor de wereld. Hij is een god op aarde, hij kan jou ook helpen. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

    BeantwoordenVerwijderen