Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

dinsdag 20 november 2018

Annemarie

Na een geweldige verjaardag afgelopen zaterdag waarin heel veel mensen me blij hebben gemaakt, kwam daags daarna een bericht binnen die me naar de andere kant van de emotie-schaal deed tippen. Geheel onverwacht moeten we afscheid nemen van onze oud-vrijwilligster en persoonlijke vriendin Annemarie Effern - Van Der Pol. Annemarie heeft bewust gekozen voor de rust, die ze in deze wereld niet kon vinden.
Normaal wil ik hier geen privézaken delen, maar ik wil heel graagAnnemarie gedenken. Want zij was zo iemand die hét verschil maakt in de levens van de mensen om haar heen. Ze heeft ook veel voor de stichting, en voor mij persoonlijk betekend:
De van oorsprong IJmuidense verpleegkundige heeft jarenlang voor dementerenden in haar wijk gezorgd. Waar zij nét dat beetje extra deed voor haar patiënten om het leven wat leuker te maken. Nadat ze het qua werk wat rustiger aan wilde doen, is zij in de beginjaren van onze stichting als vrijwilligster in de haven begonnen. Met veel plezier deed ze de voerrondes waarin ze meteen de pufbakken afstruinde op zoek naar verse vis voor de havenkatten.
Op het moment dat haar man Cor met pensioen kon, hebben ze hun droom waargemaakt en zijn ze, inmiddels vanuit hun woonplaats Santpoort, samen met hun 10 katten naar Zweden geëmigreerd. Maar helaas vond ze uiteindelijk ook daar niet de innerlijke rust waar ze zo diep naar verlangde. Begin november heeft ze daarom besloten dat het mooi genoeg is geweest en heeft ze deze wereld verlaten.
Door omstandigheden bereikte dit bericht mij nu pas en ik leef momenteel in shock. Een prachtige vrouw en een vurige dierenbeschermster zijn we voorgoed kwijt. Maar vooral een lieve vriendin. Wetende dat ze nu nooit meer plots voor mijn deur zal staan, altijd met een bos bloemen. Altijd warm en belangstellend. 
Annemarie, dank voor alles wat je hebt gegeven. Dank dat jij er was ...
Ik mis je meer dan je ooit had gedacht, Marya (persoonlijk)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten