Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

vrijdag 27 mei 2016

Hoe ouder hoe gekker ....

Die titel zou natuurlijk op mijzelf kunnen slaan, maar dat was eigenlijk niet degene die ik in gedachten had. Nee, deze benaming slaat op de patriarch van ons kattengezin binnenshuis; Billy
Als zwerfkitten kwam hij bijna 18 jaar geleden op ons pad. Hij was ons eerste zwervertje en na hem volgden velen. Maar Billy heeft dat speciale plekje: hij heeft immers de laatste 17 jaar álles met ons meegemaakt. En hij werd de leider van onze 'binnengroep' (de katten die in mijn huis leven omdat ze 24uur-zorg nodig hebben of op speciaal dieetvoer staan). En hij heeft deze rol met verve volbracht!

Echter, de oude, zorgzame kater is op zijn retour. Zijn schildklierprobleem begint steeds meer parten te spelen, al blijft hij tierig en duidelijk aanwezig. Maar hij zal geen kittens meer wassen en hen als liefdevolle opa de nodige levenslessen leren. En het kost hem zichtbaar meer moeite om het overwicht te houden op zijn 'onderdanen'. Langzaam lijkt hij het respect te verliezen en komt zijn opvolger Sonny steeds vaker zijn plekje opeisen. Billy vind het best, hij is moe... En steeds vaker vinden we hem dan ook op de meest rare plekken waar hij genoegzaam een uiltje knapt....



1 opmerking:

  1. Geen mens is God, maar er is een man die ik vertrouw en hij doet wonderen met spreuken, zijn naam is Lord Bubuza. hij heeft mijn huwelijk 11 jaar geleden gered met zijn spreuk. Mijn man vroeg een scheiding aan en het was erg gênant, beschamend en hartverscheurend. Ik begon hulp te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen zag waarin mensen Lord Bubuza waardeerden voor het helpen herstellen van hun relatie, dus nam ik contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 om hulp en hij reageerde en beloofde me te helpen mijn huwelijk te herstellen met zijn betovering. Ik deed wat hij me opdroeg en een paar uur later kwam mijn man terug en smeekte me op zijn knieën om hem te vergeven en hem terug te accepteren. Hij annuleerde de scheiding, het is nu 11 jaar en we zijn nog steeds gelukkig getrouwd. Ik zal Lord Bubuza blijven waarderen omdat hij een God op aarde is. Hij kan jou ook helpen. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com of website: https://lordbubuzamiraculouswork.com

    BeantwoordenVerwijderen