Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

dinsdag 13 december 2016

Wie zijn billen brand ...

Een ongeluk komt nooit alleen, dus natuurlijk had ik weer wat raars deze week. Okay, het zijn niet mijn billen maar mijn hand die verbrand is. Chemisch verbrand dan. Wist niet dat dit mogelijk was, maar ben daar nu op ongelukkige wijze achter gekomen. Mijn rechterhand zit vol bultjes, kleine wondjes en rode plekken. Auw!

Het jeukt als een gek (afblijven!), en mijn vingers zijn opgezwollen. Auw. Uiteindelijk toch maar medische hulp gezocht en mag nu paar keer per dag zalven. Auw.... Het maakt mijn werk niet makkelijker, maar ineens blijk ik goed te zijn in improviseren. Het valt me ook op hoe vaak ik mijn handen op een dag stoot, auw, wat ik normaal eigenlijk niet eens merk.
Goed, ik ben nu dus wat gehandicapt, en sommige dingen gaan nu even niet. Zoals een brief schrijven of de katten wassen / kammen. Had ik al gezegd dat het pijn deed?

Maar bij deze dus een waarschuwing; pas op met chemische middelen en / of desinfecterende middelen. Uiteraard nooit mixen, maar doe vooral ook handschoenen aan!

Beetje moeilijk zichtbaar maar mijn hand leek wel die van een buitenaards wezen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten