Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

woensdag 8 februari 2017

Onvrijwillige blogpauze...

Lieve lezers en vrienden,
Hier een kort berichtje om uit te leggen waarom het wederom akelig stil blijft op dit blog. Zoals ik een maand eerder al aangaf heb ik problemen met mijn handen. En ondanks diverse zalfjes en crèmes én het dragen van beschermende handschoenen, zijn mijn handen nog steeds aangetast door 'schoonsmakerseczeem'. 

Dat houdt in; jeuk, opgezette en kromme vingers, ontzettend droge handen met een stukke huid. Maar het ergste is dat er continu en onverwacht scheurtjes en wondjes in mijn huid springen. Vooral op de vingertoppen en bij de nagels. Dit is zo pijnlijk dat ik sommige dingen nu niet of nauwelijks kan. Zoals typen...



Dit is de officiële beschrijving volgens internet:
Handeczeem is een chronische, moeilijk behandelbare aandoening die interfereert met de dagelijkse activiteiten die iemand verricht. Eczeem is een niet-besmettelijke ontsteking van de huid. De volgende symptomen kunnen optreden bij acuut handeczeem: roodheid; zwelling; bultjes en blaasjes; in sommige gevallen komt vocht uit de huid; de blaasjes drogen in tot schilfers en korstjes; de huid vervelt en de roodheid neemt af maar er kunnen scheurtjes en pijnlijke wondjes ontstaan en een verdikte huid.
Behandeling is niet eenvoudig. Ofschoon iedereen handeczeem kan ontwikkelen, komt het meer voor bij vrouwen, omdat zij vaker werkzaam zijn in banen waar ze veelvuldig bloot staan aan irriterende en uitdrogende stoffen. De prognose van handeczeem is slecht: bij ongeveer 60% van de patiënten wordt het chronisch.

Dit zijn niet mijn handen, maar die van een dubbelganger...

Het is bij mij ook inderdaad plots ontstaan door veel te veel mijn handen te wassen met desinfecterende middelen, maar ook door heel vaak met natte poetsdoeken rond te lopen waardoor alle natuurlijke vetten uit mijn huid zijn onttrokken. We zijn hard bezig met het zoeken naar een oplossing, maar tot dan zal het nog even rustig blijven op ons blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten