Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

woensdag 6 april 2022

Update Garfield

Het werd een spannende dag gister, terwijl we wachtten op het verlossende telefoontje van de dierenarts, waarin ze vertelde dat de amputatie was geslaagd en we de rode reus weer mochten ophalen. Dat bleek uiteindelijk pas om 19.30 s'avonds te zijn!

Hij was minstens net zo blij om mij te zien als ik hem, en nog enigszins gedrogeerd heb ik hem thuis in een ruime mand gelegd. Een lange nacht volgde....

Want Garfield wilde lopen. Het gevolg van de narcose die hij 'uit zijn systeem' wilde lopen. Maar uiteraard was dat nog te veel gevraagd dus als een rolmops viel hij continu om , en bleef als een kever op zijn rug hulpeloos liggen. En dan komt de ware aard van de kat naar boven. Want het woord opgeven kennen ze niet.

We zijn samen de hele nacht bezig geweest omdat Garfield onrustig bleef. Telkens weer opstaan, samen een stukje lopen, rusten, en weer verder....tegen 5 uur viel hij (en ik) uiteindelijk in slaap.

Tot mijn grote verbazing werd ik later wakker door Garfield die dapper uit zijn mand stapte, uiteraard pardoes onderuit viel, maar direct weer opstond en zelfverzekerd een paar stappen zette. Toen ik daarop de tuindeur opengooide, liep hij voor me uit naar buiten. Vrijwel vlekkeloos. Hoe is het mogelijk! Waar wij maanden voor nodig hebben, met de nodige fysiotherapie, kreeg onze dappere Garfield slechts 12 uur na amputatie voor elkaar; hij loopt!

Het was hartverwarmend om te zien hoeveel mensen hebben meegeleefd, en hebben gedoneerd aan de amputatie van onze Garfield! Zijn rechtervoorpoot moest er af omdat een tumor daarin zijn leven bedreigde. De kosten, zo'n 800 euro, waren een grote aanslag op ons budget.

Daarop hebben we ontzettend veel donaties ontvangen, met de liefste woorden erbij. Kleinere giften van 2 euro, en ook grotere van 200 euro....maar allemaal recht uit het hart van de meelevende gevers.
We kunnen jullie niet voldoende bedanken want inmiddels is er €1.046,50 binnengekomen voor Garfield. Ruim voldoende dus om de operatie en de nazorg te betalen!

Er blijft zelfs een bedrag over, en ik denk dat alle gevers het er helemaal mee eens zijn als we dit teveel gaan besteden aan de zorg voor een andere zwerver. Spook G is hier vorige week zwaar gewond binnengekomen.

Deze cyperse kater heeft het helaas niet overleefd, maar als zwerver had hij geen portemonneetje mee. Natuurlijk hebben we kosten noch moeite gespaard om zijn leven te kunnen redden. Dit is uiteindelijk niet gelukt maar we hebben goddank wel kunnen voorkomen dat hij een verdere lijdensweg tegemoet ging. Het is denk ik een mooie bestemming voor het overgebleven budget van Garfield, dat een tweede zwerver hiermee een kans heeft gehad.
Het verhaal van Spook G volgt....

Foto: Een luttel uurtje na de operatie waarbij Garfield nog duidelijk de effecten van de narcose voelt....


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten