Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

donderdag 1 november 2012

Clementine ex-havenpoes

Hallo mensen

Ik heet Clementine en ik ben een ex-havenpoes.



En dat ex-havenpoes werd tijd zeg. Ik ben intussen volgens jullie jaartelling stokoud en de laatste winter was me er eentje zeg. De zomer ervoor heb ik tijdens een onderzoek over mijn terrein een grasspriet in mijn oog gehad. Auw miauw dat deed me toch even een pijn. Op mijn paar overgebleven tandjes bijten hielp me niet, maar gelukkig hebben die luitjes van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden me meegenomen naar de dokter. Die schat heeft me van dat probleem afgeholpen, maar helaas ook van mijn linkeroog. Maar de pijn was weg.
Het revalideren in de opvang vond ik wel goed al miste ik mijn broeders en zusters bij de helling. Mijn geboortegrond. Hoe zouden ze het doen zonder mijn leiderschap? Hier in die revalidatie unit lopen nogal wat anderen rond waaronder hoofdzuster Cato, en die is me dr eentje zeg. Pikt niks, altijd verplicht op tijd naar bed enzo.
Was daarom blij dat ik er weer op uit mocht, maar die laatste winter ging me toch niet makkelijk af. Die boeven daar bij de helling wilde niet meer naar me luisteren, had ik me toch op mijn oude dag te maken met een echte muiterij. Donders zeg!
Ik vond het dus helemaal niet erg dat diezelfde landrotten van die stichting me weer meenamen. Maar nu mocht ik met de chauffeur mee. Hier geen zuster Cato maar wel een grote grijs/witte kattige dame. Ziet er groot uit, maar die kan ik hebben, ben ze wel wat maatjes groter gewend.

En lekker joh, een heleboel eigen plekjes met dekentjes, inpandig toilet, elke dag a la carte eten en een kachel. Ik verheug op deze manier gewoon op de winter, liggend voor de kachel naar buiten kijken naar de sneeuw en er niet meer doorheen moeten ploeteren. Ik heb dan ook totaal geen behoefte meer om naar buiten te gaan. Inmiddels zijn die dikke grijs / witte en ik voorzichtig vriendinnen aan het worden. Blijkt dat zij, Noor, ook een ex-zwerfpoes is. Maar dan één uit Haarlem. Tja, er is wat standverschil, maar ik pas me heel makkelijk aan hoor! En die meneer die zich nu mijn baas noemt zorgt goed voor ons. Als hij thuis is klimmen we het liefst bovenop hem en dan is het leven goed! Inmiddels zijn mijn ruwe kantjes én alle viezigheid van me af en ben ik dolblij met mijn nieuwe status als echte huiskat!


Dit binnen leven bevalt mij heel erg goed, lekker puh!


Is getekend: Clementine EX zwerfkat.

1 opmerking:

  1. Ik vocht met mijn vriend en hij maakte het uit met mij, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zo veel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing te zoeken op internet toen ik verschillende getuigenissen van mensen zag ik bedankte Lord Bubuza voor het herenigen van hun relatie, dus ik nam onmiddellijk contact op met Lord Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien. Ik deed wat hij me opdroeg, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen