Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

woensdag 14 juli 2021

Opus

Ik snap het niet hoor, ik ben toch hartstikke leuk en lief? Toch zit ik nog steeds bij de stichting en heb ik nog geen eigen huisje. Ik hou van knuffelen en spelen en lekker bij je zitten. Dat kan het probleem dus niet zijn. Dan blijft alleen over dat ik nog niet geplaatst ben omdat ik katten-aids heb....

Daar heb ik nu helemaal geen last van en het zou heel goed kunnen dat ik heel oud word. Natuurlijk zijn er wel enkele wensen voor mijn nieuwe huisje: er mag geen andere kat wonen, tenzij het al een kat met kattten-aids is, en de tuin moet goed afgezet zijn zodat ik niet de straat op kan. Dan zou ik in een gevecht een andere kat kunnen besmetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Net zoals bij andere katten die ze hier plaatsen krijgen de nieuwe baasjes alle steun en begeleiding die ze nodig hebben. Het kan zijn dat Marya bij mij wat vaker op bezoek moet komen, daarom is het handig als ik een beetje in de buurt blijf wonen.

De mensen doen hier erg hun best hoor om veel met mij te knuffelen en te spelen. Ik mag niet tussen de andere katten rond lopen en zit dus in een apart verblijf. Dat is nu een omgebouwd kippenhok waar ik alles heb. Dat is goed voor de zomer, maar als het in de winter koud wordt is dit geen geschikte plek voor me en zou ik naar binnen moeten in een kennel...... Maar ik ga ervan uit dat ik dan allang een leuk huis heb gevonden!

Je kunt meer over mij lezen en zien op de website. Heb je vragen, sttuur dan een pb. De mensen kunnen je alles vertellen over de verzorging van een kat met kattenaids.

Wil je mijn bericht delen? Dan hoop ik nog sneller naar een huisje te kunnen!

https://www.zwerfkattenijmuiden.nl/opus/


 Foto: Opus houdt van spelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten