Marya Dekker, coördinator, oprichter en hoofd verzorging van de Stichting Zwerfkatten Havengebied IJmuiden, met één van de ex-zwervertjes die permanent bij haar wonen omdat ze te zwak zijn om buiten te overleven

maandag 27 maart 2017

Met vrienden deel je ...

Gewoon even een lief, klein berichtje tussendoor. Omdat er, helaas, veel haat en nijd is tussen de diverse dierenorganisaties en de samenwerking vaak veel te wensen overlaat. Nu even een berichtje om te laten zien dat het ook anders kan.
We werken zelf heel leuk samen met o.a. Stichting Zwerfdier in Alkmaar. Martha en haar vrijwilligers denken altijd aan ons als ze bijvoorbeeld voer over hebben. En we hebben goede contacten met Stichting Amsterdamse Zwerfkatten en asiels in Dordrecht en IJsselstein om maar wat te noemen. 

Maar ook in Den-Haag woont een dierbare vriendin van me. En ook zij vangt kansloze, vaak oude, katten op. Diana van Stichting herplaatsingdienst weet dus als geen ander hoe ik me soms voel en wat we meemaken. Zo staan we elkaar bij, meestal kort en per sms want o, wat zijn we altijd druk! En die sms'jes zijn soms ontroerend of juist hilarisch want we maken gekke dingen mee die we eigenlijk alleen bij elkaar kwijt kunnen omdat een ander ons voor gek zou verklaren. We hebben dan ook aan een half woord genoeg....

We staan elkaar bij, en dat is zó fijn! En niet alleen in slechte tijden met gemopper, maar ook in goede tijden. En dan kan het ineens gebeuren dat er weer een lading voer bij ons wordt afgeleverd, afkomstig uit Den-Haag met de tekst: "Meid, ik had een mazzeltje en heb zoveel gekregen. Kun jij nog iets gebruiken?!" En natuurlijk is dat altijd het geval met 150 hongerige katten. En zo gaat dat al jaren over en weer. Ik ben zo blij met dit soort vrienden!

Deze week heb ik onze postbode diverse malen weg zien strompelen na het afleveren van enkele loodzware pakketten met kwaliteitsbrokjes. Ik kon hem nog net binnensmonds horen mompelen over: "Die ...#%*..katten die maar eens op dieet moeten" en over "Een vervroegd pensioen wegens ernstige rugklachten". We leven met hem mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten